ارائه سئوالات آزمون جامع مقطع دکتری

بروز ترین مرکز مشاوره و ارائه سئوالات آزمون جامع مقطع دکتری ویژه آزاد و سراسری

ارائه سئوالات آزمون جامع مقطع دکتری

بروز ترین مرکز مشاوره و ارائه سئوالات آزمون جامع مقطع دکتری ویژه آزاد و سراسری

ارائه سئوالات آزمون جامع مقطع دکتری

ارائه سئوالات آزمون جامع مقطع دکتری
ارائه سئوالات تشریحی آزمون های درسی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری
سئوالات آزمون جامع مقطع دکتری
سئوالات آزمون های پایان ترم مقطع دکتری و ارشد

در این بخش سعی میکنیم درباره آزمون های زبان عمومی EPT (دانشگاه آزاد اسلامی) و UTEPT (دانشگاه تهران) و آزمون های وزارت علوم ، بهداشت و تولیمو خدمت دانشجویان و داوطلبین گرامی اطلاعاتی ارائه دهیم.


آزمون زبان عمومی EPT چیست؟

EPT آزمونی برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی داوطلبان می باشد و مخفف English Proficiency Test است. این آزمون ویژه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی است و توسط همین دانشگاه به منظور سنجش سطح زبان عمومی متقاضیان آن برگزار می گردد. تمامی دانشجویان دکتری این دانشگاه در صورت دارا نبودن مدرک بین المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه ، موظف به شرکت در آزمون EPT و کسب حداقل نمره قبولی در آن هستند. آزمون EPT از سال 86 شروع و به طور منظم در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردیده است. از ابتدا، این آزمون به صورت فصلی برگزار میگردید، اما از اردیبهشت 92 تا کنون هر ماه برگزار شده است. در آغاز کار برگزاری EPT، مدرک این آزمون تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات ضروری بود، اما بعد از گذشت چندی، ارائه مدرک قبولی EPT برای تمامی داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد الزامی شد.
****
ساختار آزمون EPT چگونه می باشد؟
می توان آزمون  EPT را با آزمون بین المللی TOEFL PBT مقایسه نمود. تنها تفاوت آن با آزمون TOEFL این است که بخش شنیداری و نگارش ندارد. سطح سختی این آزمون مانند تافل دکتری یا همان آزمون زبان عمومی دکتری است . EPT دانشگاه آزاد شامل 100 سوال بوده که از این تعداد، ۳۰ سوال به درک مطلب، ۳۵ سوال به لغات و ۳۵ سوال به گرامر اختصاص داده شده است. لازم به ذکر است که این دسته بندی بسته به هر آزمون کمی متغیر می باشد، یعنی ممکن است در یک آزمون تعداد سوالات گرامر 30 سوال و واژگان 40 سوال باشد. آزمون EPT نمره منفی ندارد و نمره حد نصاب قبولی در آن، 50 است.
****
چه منابعی برای این آزمون مفید است؟
منابع پیشنهاد شده برای آمادگی آزمون EPT  به شرح زیر بوده که البته در سال های اخیر، طراحان سوال فقط به این منابع رایج بسنده نکرده و همواره از منابع پراکنده ی دیگری نیز برای طراحی سوالات بهره جسته اند.

Understanding and Using English Grammar – By: Betty Azar

Mosaic 1 and 2
 
Select Readings- Pre intermediate – Intermediate and Upper intermediate
 
 504 Absolutely Essential Words for TOEFL – Fifth Edition 

****
نمره قابل قبول آزمون EPT  برای ارائه به دانشگاه های مختلف حین مصاحبه دکتری چقدر است؟
شرکت کنندگان این آزمون (فارغ از رشته تحصیلی و دانشگاه خود) می بایست حداقل نمره 50 را جهت ارائه مدرک EPT خود حین مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد کسب کنند.

****

آیا می توان دو بار متوالی در این آزمون شر کت کرد؟
تعدد شرکت در این آزمون، محدودیت خاصی ندارد و داوطلبین می توانند تا زمان کسب نمره دلخواه در کلیه آزمون ها شرکت کنند

****
کدام مدرک زبان برای ارائه به دانشگاه آزاد مناسب تر است؟
در صورتی که داوطلب تصمیم قاطع برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد را دارد، بهتر است در آزمون EPT شرکت کند. چرا که آزمون EPT بدون آزمون شنیداری برگزار می گردد و علاوه بر آن، نمره قابل قبول EPT، 50 می باشد. 

****

آزمون زبان عمومی UTEPT دانشگاه تهران چیست؟
دانشگاه تهران جهت تسهیل روند ادامه تحصیل در دوره‌های دکتری تخصصی، اقدام به برگزاری آزمون زبان عمومی می‌نماید. این آزمون به منظور ارزیابی توان داوطلب در زمینه تسلط به دستور زبان، واژگان، خواندن و درک مطلب  می باشد. مدت آزمون 100 دقیقه می باشد. نمره قبولی در آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران مورد تایید اکثر دانشگاه های تهران و شهرستان ها می باشد.

منابع آزمون از کجا می باشد؟
از کتابهای آمادگی تافل TOFEL
نمره قبولی در آزمون زبان عمومی چند است؟
نمره 60 از 100 و برای رشته های زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب، فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، مدرسی معارف اسلامی و فقه شافعی 50 از 100.

نمره قبولی در آزمون تا چه زمانی اعتبار دارد؟

از تاریخ برگزاری آزمون تا دو سال نمره قبولی در آزمون معتبر می باشد

تعداد سئوالات آزمون چقدر خواهد بود؟

شامل 100 سوال بوده که از این تعداد، 40 سوال به درک مطلب، 30 سوال به لغات و 30 سوال به گرامر اختصاص داده شده است

****

آزمون MHLE مخفف (Ministry of Health Language Exam) می باشد. این زبان عمومی  آزمون زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت می باشد که بعضی از دانشگاههای داخل(به ویژه دانشگاه تهران) مجری آن می باشند از دانشجویانی که متقاضی دوره دکتری رشته های علوم پزشکی برگزار می شود.

کاربرد مدرک قبولی آزمون MHLE چه فایده ی دارد؟

مدرک کسب شده در این آزمون، حین مصاحبه دکتری و یا قبل از برگزاری آزمون جامع دکتری، توسط کلیه دانشگاه های علوم پزشکی کشور قابل پذیرش و معتبر می باشد. این مدرک، علاوه بر قابلیت ارائه ی آن به دانشگاه ها حین مصاحبه دکتری، جهت کسب فرصت مطالعاتی و یا بورسیه های تحصیلی دولتی لازم خواهد بود.


ساختار آزمون وزارت بهداشت چگونه است؟


آزمون  ،MHLاز ۴ بخش تشکیل گردیده که ۳۰ سوال شنیداری، ۳۰ سوال درک مطلب، ۲۰ سوال واژگان و ۲۰ سوال گرامر محتوای این آزمون را تشکیل می دهند. بنابراین، کل سئوالات 100 سئوال می باشد.


بخش شنیداری:

این بخش شامل مکالمه های آمریکائی بین افراد می‌باشد که بعد از هر مکالمه و یک مکث کوتاه داوطلب باید در مورد آن مکالمه به چند سؤال پاسخ دهد.


بخش ساختار و نگارش :(Grammar and Structure)

در این بخش شما باید به سؤالات ساختاری و چند گزینه ای پاسخ دهید. این بخش شامل دو دسته سؤال است که در دسته اول باید به سوالاتی پاسخ دهید که در آنها بخشی از یک جمله خالی بوده و با گزینه ی مناسب باید آن را تکمیل کنید. و در دسته دوم سوال ها شما با سوالاتی مواجه خواهید شد که در آنها جمله ای دارای اشتباه بوده و شما باید عبارت نادرست را شناسایی کرده و آن گزینه را انتخاب کنید.

درک مطلب (Reading Comprehension):

این بخش آزمون MHLE  معمولا شامل 4 متن آکادمیک و دانشگاهی بوده که شما باید به سوالاتی راجع به آن متن پاسخ دهید .البته سعی شده در این متون بیشتر از Medical & Health استفاده شود.شرط اصلی موفقیت در آزمون MHLE دایره لغات قوی می‌باشد.
همان طور که گفته شد این آزمون مشابه  (TOEFL (PBT می‌باشد و شما با کار کردن بر روی آزمون‌های نمونه تافل نیز می‌توانید در آزمون  MHLE  موفق شویدتفاوت عمده آزمون تافل و این آزمون نحوه ی نمره دهی بوده و اینکه در آزمون MHLE بیشتر سؤالات در حوزه پزشکی می باشد.

حداقل قبولی آزمون چند می باشد؟

نمره 50 قابل قبول است.

    ****

   

 آزمون MSRT در سال چند بار برگزار می شود و آیا شرکت در آن محدودیت دارد؟ و در صورت عدم قبولی در یک دوره می توان در دوره بعدی شرکت نمود؟


آزمون در سال 10 بار برگزار می شود و شرکت در آزمون محدودیت ندارد و در صورت عدم قبولی در یک دوره می توان در دوره های بعدی نیز ثبت نام کرد


 تعداد سوالات آزمون و وقت آن چند دقیقه است؟

تعداد 100 سوال می باشد: 30 سوال شنیداری (زمان پاسخگویی بعد از اتمام cd که معمولا" بین 33 تا 38 دقیقه می باشد) ، 30 سوال گرامر (زمان پاسخگویی 20 دقیقه) و 40 سوال درک مطلب (زمان پاسخگویی45 دقیقه ).

نتایج آزمون چند روز بعد از برگزاری آزمون اعلام می شود ؟

نتایج یک هفته تا 10 روز بعد از برگزاری آزمون اعلام و بعد از اعلام نتایج داوطلبان می توانند کارنامه را از پرو فایلشان قسمت دریافت کارنامه مشاهد و چاپ نمایند.

آیا آزمون نمره منفی دارد؟

خیر اگر به یک سوال بیش از یک پاسخ داده شود نمره منفی داده می شود.


منابع آزمون چیست؟

می توانید کتابهای تافل لانگمن- بارنز -کیت -cbt و تستهای تافل ibt و pbtرا مطالعه کنید

سایت رسمی ثبت نام چیست؟

این آزمون تقریبا هر ماه در مراکز و شهرهای مختلف برگزار می گردد و ثبت نام در آن از طریق سامانه ثبت نام آزمونMSRT انجام می پذیرد.


***



تولیمو چیست؟

تولیمو یا  TOLIMO، مخفف The Test of Language by the Iranian Measurement Organization می باشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور طراحی و اجرا می شود که در واقع آزمونی استاندارد برای تعیین سطح دانش زبان انگلیسی می باشد

دفترچه سوالات و نحوه پاسخگویی چگونه است؟

در جلسه آزمون به هر یک از داوطلبان زبان انگلیسی پیشرفته (TOLIMO) دو دفترچه سوال داده می شود که یک دفترچه تشریحی(دفترچه شماره 1) و دفترچه دیگر تستی(دفترچه شماره 2) خواهد بود. داوطلبان باید پاسخ سوال تشریحی را در همان دفترچه و پاسخ سوالات تستی را در پاسخنامه پاسخ بدهند.


تعداد سوالات و مدت پاسخگویی چگونه است؟

دفترچه شماره 1:
یک سوال تشرحی نوشتاری (Writing) که داوطلب 30 دقیقه فرصت دارد پاسخ را در همان دفترچه سوال بنویسد

دفترچه شماره 2:
حاوی 160 سوال تستی شامل ساختار و نوشتار زبانی (Structure and written expression)، خواندن و درک مطلب (Reading comprehension) و درک مطلب شفاهی یا شنیداری (Listening comprehension) می باشد که داوطلبان باید طبق زمانبندی زیر به این سوالات پاسخ بدهند:

ساختار و نوشتار زبانی (40 سوال و مدت پاسخگویی 30 دقیقه)
خواندن و درک مطلب (50 سوال و مدت پاسخگویی 55 دقیقه
درک مطلب شفاهی (50 سوال و مدت پاسخگویی 35 دقیقه)

تذکر مهم:

در جلسه آزمون متحصرا سوالات بخش شنیداری از بلندگو پخش می شود و داوطلبان باید با توجه به متن سوال که از بلندگو پخش می شود، نسبت به انتخاب یکی از 4 گزینه ای که در رابطه با سوال مربوط به این بخش درج گردیده، اقدام و باتوجه به شماره سوال مربوط در پاسخنامه، علامتگذاری نمایند. متن سوالات شنیداری فقط یک بار از بلندگو پخش می شود و قابل تکرار نیست.

محاسبه نمره چگونه است؟

نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره کل منظور می شود. دامنه نمره کل از ۳۱۰ تا ۶۷۷ استنمره بالاتر از ۶۰۰ عالی، بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب، بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط و کمتر از۴۷۹ضعیف تلقی می شودلازم به ذکر است که بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد و نمره آن بین ۱ الی ۶ می باشد که در کنار نمره کل در کارنامه درج می شود.

****

وب سایت ثبت نام چیست؟


http://tolimo.sanjesh.org/register



****

کلمات کلیدی خدمات ما: برگزاری کلاسهای EPT و UTEPT  ، تدریس خصوصی آزمون های EPT ، تدریس آزمون های زبان عمومی،  کلاس آزمون تخصصی EPT و UTPET، آموزش آزمون EPT، آزمون ept، آزمون MSRT، تدریس زبان عمومی وزارت بهداشت، آزمون MHLE، آزمون UTEPT، تدریس تضمینی EPT دانشگاه آزاد اسلامی، تدریس آزمون تولیمو